Bullet For My Valentine

Herregud. Herregud. Alltså jag vet att jag har sagt det redan men herregud.

Och eftersom detta är min blogg så ska jag spamma med bilder, min bilddagbok (haha jag vet, där det är MENINGEN att man ska lägga ut bilder) får nöja sig med några få.


Okej så vi kom dit vid tjugo över två, det var typ tre folk där. Eller typ femton-tjugo, samma sak.


Så vi satt. Och väntade. Och satt. Och väntade. Och gick runt. Och väntade. Tills sista timmen (eller enochenhalv, vet inte), då stod vi. Och väntade. För då började det bli köbildning och folk trängdes som fan.


Sen släpptes vi in vid... kvart i sju? Något sånt. Och sen väntade vi där inne fyrtiofem minuter. Sen började Bleeding Through.
 
Och yes där är bild på deras gitarrist och - öh, syntspelare?- för det var inte många bilder som blev skarpa. Så sångaren FICK INTE VARA MED MWAHAHAH.
Han var ful i vilket fall som helst.
Men yes, de var dåliga.
Fast jag fick ett plektrum från den snubben på bilden.

Sen kom Lacuna Coil.

Och där är deras ena sångare. Ja; han såg sådär störd ut hela tiden. Deras musik var väl inte heller så bra, men den hade melodi. Bleeding Through hade inga melodier.
Jag fick ett plektrum igen.

SEN KOM BULLET!
Och vi stod LÄNGST FRAM OMGOMGOMGOMGOMG!!

De var så sjukligt otroligt bra. Det var dödsfall på det. Fast de divade sig och nuddade inte våra händer. Det tyckte jag att de borde ha gjort. Bleeding Throughs och Lacuna Coils sångare gjorde det alla tre. Hmpf. Fast alltså, jag fattar ju varför. Men ändå.

Vad jag ångrar är att jag hade öronpropparna i fram till sista eller näst sista låten. Så jag hörde inte så jävla mycket. Fan då.

FAST om man ska döma efter de två videorna jag spelade in, så var det ganska tur att jag inte hörde något. För fyfan vad jag skrek och skränade. Det  är det enda man hör på videorna, och det låter FÖR JÄVLIGT. Hahahaha.

Jason kastade ut en vattenflaska han druckit ur. Jag fick tag i den. Den står på mitt bord där borta. YAY.
Han kastade faktiskt ut två. Och när han druckit ur den ena spottade han ut vattnet igen, och det hamnade över Tette. FYFAN VAD ORÄTTVIST.

De spelade alldeles för lite låtar. Hmpf.

Sen kastade Jason ut plektrum. Jag fick inte tag i det. Crew-killen vägrade plocka upp det från golvet till mig. HATAR HONOM.

Sen kastade Matthew ut plektrum. Jag fick inte tag i det. Crew-killen vägrade plocka upp det från golvet till mig. BÖRJADE GRÅTA PÅ RIKTIGT.

Sen väntade vi lite. Han vägrade. Tjejen bredvig Tette bara ' JAG GER MIG INTE FÖRRÄN JAG FÅR TAG PÅ DET' så jag kastade mig över kravallstaketet och bara DUNSSOMFAN i bjälkarna och sen ner i golvet och slängde mig mot plektrumet och fick tag i det och sen låg jag på golvet och skrek medans Crew-killen stog ovanför mig och glodde. Sen drog han upp mig på fötter och bara 'ÖVER MED DIG' så jag klättrade över igen. Sen stod jag där och darrade som fan och kunde knappt hålla mig på fötter.

OCH JAG BLEV ANFALLEN SOM FAN av Tette och Kela som went 'DU HAR TRE PLEKTRUM VI HAR INGA!!' och jag bara 'MEN DE ÄR EN SAMLING! JAG HAR EN FRÅN VARJE BAND! DET ÄR OMG! OMG! OMG!' och de bara 'VI HATAR DIG'. Så jag fick ge dem Lacuna Coils och Bleeding Throughs.
Skitsamma, de var ändå dåliga. OCH JAG HAR MATTHEWS!!

Seeeen köpte jag en mössa. Massa snubbar gick runt utanför och sålde shit innan. Men de sänkte priset efteråt så yay det blev billigare. En snubbe sa Bullet For The Valentine hela tiden. Det störde jag mig på, och Tette också.

Och jag har ramat in min biljett och mitt plektrum. De sitter på min vägg där borta. Men jag måste fixa snyggare ram eller måla den gamla. Och sätta på ett bättre ställe där ingen kan missa dem. Nu tog jag bara ner någon ful tavla med en häst på och satte ramen där istället, för det fanns ju redan en spik. Och en ram som bara låg där, i precis rätt storlek.

Jag har sett Bullet. Jag har varit två meter från dem.
Herregud.
Och här kommer alla bilderna jag utlovade, enjoy.

Bild 1 Michael Paget, gitarrist
Bild 2 Matthew Tuck, snygg
Bild 3 Matthew
Bild 4 Jason James, bassist
Bild 5 Matthew
Bild 6 Jason
Bild 7 Michael
Bild 8 Matthew
Bild 9 Matthew
Bild 10 Matthew
Bild 11 Matthew
Bild 12 Matthew
Bild 13 Jason
Bild 14 Jason
Bild 15 Matthew
Bild 16 Matthew
Ingen bild värd att posta på trummisen. Men han heter Michael Thomas. Och Matthew är sångaren förstås.

                                                                           


Kommentarer
Postat av: devotee

helt jävla underbart alltså.

2009-01-26 @ 17:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0