Dimanche

Ich liebe listor. Så voici en lista eller två eller trois.

Massa kul jag måste få gjort idag:
1. Läsa en bok i engelska. Jag ska väl helst ha läst ut den och skrivit en recension till tisdag. Påpekas bör att jag knappt har börjat, för den är olidligt tråkig och handlar om fotboll. Jag fattar inte hur jag kunde välja den, men nu är det för sent att byta.
2. Gigantiskt matteprov of doom imorgon. Jag funderar på att börja plugga faktiskt.
3. Svenska till onsdag. Som bör göras nu för jag kommer inte ha tid sen. En föreläsning om transitiva och intransitiva verb ska jag skriva ihop. Och sedan genomföra.
4. Trimma Olga. Skitkul.
5. Intervju med någon, på franska.
6. Skriva åtminstone inledningen till min vetenskapliga rapport. Rädisor är fascinerande.
7. Egentligen hade det varit vettigt att skriva på mitt och Hedvigs Skottlandarbete. Men eftersom hon inte är här går det inte.

Saker jag VILL göra i all stillsamhet:
1. Läsa bok. Fast inte Fever Pitch, tack.
2. Lyssna på musik.
3. Baka.
4. Träffa folk, possibly. Men eftersom jag inte får lämna huset skulle de få komma hit, och DET skulle bli plågsamt. Men annars, om jag kunde ta mig någonstans, skulle jag vilja det.

Saker som stör mig:
1. Alla sakerna jag måste göra.
2. Att jag inte kan göra de sakerna jag vill istället.
3. Att Anton har lyssnat på samma låt på repeat hela morgonen.
4. Min kamera har fått repor och skit. Men den är försäkrad, så dagen innan försäkringen går ut ska jag slänga den i marken och hoppa på den. Så att jag får en helt ny.
5. Att jag är smart nog att sitta här och skriva listor istället för att ta itu med lista nummer ett.

Bleh.

Kommentarer
Postat av: Josse :)

Listor är najs :) - det som roliga som måste göras på lista ett är mindre najs.

2008-11-23 @ 15:37:15
URL: http://ihavemydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0