And then I lose

Tydligen ska det hållas försenat födelsedagskalas för mig på söndag, varvid nära släktingar inbjudes att frossa i mina kakor och min ångest.

Jag vill bara passa på att tacka mamma för att hon över huvud taget berättade det här för mig.
 
Och vilken tur att det spelar roll att jag hellre klipper av mina tår än deltar.

Så nu ska jag tydligen sätta ihop någon sorts kakbakarplanering. Vetefan vad jag ska baka. Och hur få sorter man kan göra utan att man helt enkelt bara är snål och lat.

Så jag tänkte. Sockerkaka, för det är lätt. Chokladtårtewannabe, för jag hittade receptet när jag håglöst gav mig i kast att bläddra i mina böcker, och sen måste jag väl ha minst två grejer till. Eller kanske tre.

Fast ån di adder händ. Vi kommer bara vara tio personer något (detta är typ det enda tillfället jag tackar gud för att min släkt är så jävla liten), så hur jävla många kakor och shit kan tio pers äta?

Då borde det räcka med fyra sorter ändå.

Jag vet inte när jag blev så jävla asocial. Jag har inte alltid varit det, det fanns en tid då de tre mest passande adjektiven för att beskriva mig var "glad, trevlig och positiv". Jag minns knappt den tiden.

BRA SAK DOCK (omgjagvet). Jag kände att jag var tvungen att kolla upp om band jag gillar släppt något nytt på sistone. Och när jag kom till Three Days Grace hittade jag låtar från en skiva de släppte när de hette Groundswell. De låter väldigt annorlunda, är lite kul. Tyvärr kanske inte annorlunda på ett bra sätt, men vem bryr sig.



Okej nu. Kakor. Tjarå.

Kommentarer
Postat av: Leia

Mja, beror nog lite på vad det är.

2009-04-03 @ 21:00:15
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0