Hälj

As you can see har jag inte lyckats fixa nån jävla bild. Delvis kan det bero på att Felicia har varit äckelsur några dagar och följaktligen inte samarbetsvillig.

Idag fick vi tillbaka två uppgifter på svenskan: kulturreportaget och nutidslitteratursanalysen. Alltså Hey Dolly. Om analysen skrev hon inte så mycket. Jag hade gjort typ det pinsammaste felet ever och skrivit "gått" istället  för "gott", men trots det verkade hon gilla det. Om reportaget sa hon ännu mindre, men på kommentaren i slutet skrev hon att hon tyckte jag borde bli ungdomsreporter. Vilket jag skrattade typ mycket åt, för mitt reportage var grymt dåligt. Som jag skrev tionde februari, "...och ett kulturreportage på svenska till imorgon. Men det är nog klart, ska bara läsa igenom och se om jag skäms för mycket för att ens fundera på att lämna in det.
För skäms gör jag garanterat, jag är ganska säker på att jag till och med använde frasen "humöret var på topp".
 I ett fullt seriöst skolarbete.
"

Så nu fattar ni.

Annars sket jag och Johan i engelskan för vi ville hellre sova, sen var det svenska och diskussion av dramaverken, och sen idrott. Med något hamstrigt dansakrobatuppvisningstjolahopp. Höhöhhöhööhöhhöhöhö.

Bra sak är att jag har kommit på en massa anledningar för mor och far att ge mig pengar. De är såpass genialiska att jag skriver dem nedan.

1. De är skyldiga mig från förra studiebidraget.
2. Och min födelsedag. Ja, det var en månad sen.
3. Jag har fått reda på mitt betyg i datorkunskap. Tvåhundra svenska riksdaler till mig, tjoflöjt.
4. Och jag tycks minnas att jag aldrig fick betalt för mitt betyg i engelska A. Fyrahundra till. ePiscktttt!
5. Sähn får vi fler betyg om ett tag. Jag hoppas att jag fått mer än G i något mer.
6. Jag är blond. Det förtjänar belöning i form av ekonomiskt tillskott.

There you go! Och titeln är förstås den egentliga stavningen av "helg". Jag ska inte till skolan imorgon för då har de andra nationella i engelska, alltså har jag helg från idag. <- Förklaring. Dessutom ska redogörelsen för Jannas bedömning av mina svenskauppgifter inte ses som något annat än en lägesuppdatering på sådant jag delat med mig av innan. Om nu någon tråkig jävel fått för sig att tolka det annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Åbäket

Åh! Du har också insett den äkta stavningen av allas vårt favoritord, hälj! :'D

2009-04-26 @ 23:27:27
URL: http://domedagsfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0