Lund mit Tettz

Idag stack jag till Lund med Tette, om än två timmar senare än tänkt (när jag märkte att hon inte hoppade på bussen tio i Sjöbo hoppade jag av vid Sandbäck och traskade hem till henne och var där fram till vi tog nästa buss tolv. Det fanns fruktsallad!). Allt var väl stängt typ, men vi hittade till slut in på Subway (trodde faktiskt inte att jag skulle hitta något ätbart där men där tog jag fel minsann! Jag är mycket nöjd med att jag går i skola i en något så när veganvänlig stad. Även om Espresso House bör brinna i helvetet för att de tog bort sin veganska foccacia) där vi bosatte oss en stund. Vädret var väl egentligen väldans episkt, men jag hade lyckats få för mig att eftersom det är kallt och jävligt på morgonen bör man ha jeans och jacka på sig. Så jag var aningens varm, och sen fick jag skoskav också. Fina blåsor nedanför mina lilltår, och så på ena hälen. Mys.

Vi tog bussen hem igen vid fyra, Tette ville inte missa middagen. Ungen gillar att äta, det är egentligen väldigt gulligt. Sen tränar hon som ett anorexiafall också, men det är en annan sak. Jag var sjukt trött vid hemkomst, hade sovit för lite och varit ute i värmen för mycket. Huvudvärk + trötthet = lägga sig på sin säng med Olga och vänta på döden. Men icke, ty alla var tvungna att närvara vid middag hos mormor. Utom Anton den förbannade snorungen som dragit till Ystad för att supa med sina fjortiskompisar nere vid småbåtshamnen. I guess. Men för mamma och pappa hette det förstås "grilla". Så jag surade mig igenom middagen (jag är ganska stolt över hur effektivt jag kan sura ibland. Eller så är jag bara sjukt lätt att läsa. I vilket fall brukar folk märka det), pillade i mig lite sallad och potatis och återvände sedan till min säng och mitt petande med tårna på Olga.



I vilket fall var det en bra dag, Tette är väldigt epicawesomeness. När jag kom hem kände jag mig förstås väldigt ensam och misslyckad och ville väldigt mycket bara gråta. Men jag funderar på att inte börja whina övermycket förrän imorgon då jag sett om det försvinner med tröttheten.

Nu ska jag troligen sova. Och åh btw, jag har lyckats repa de nya skorna redan innan jag haft dem utomhus. Det kallar jag skills.

Tjarå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0