O fasansfulla värld

Fem grejer. Sen får det räcka.

1. Internet. Ta bort det. Ingenstans finns det vettiga värderingar. Åsikter. MÄNNISKOR.

2. Mamma och Albin har käkat upp mina chips, upptäckte jag nyss. Så GÖR man bara inte.

Jag: Ingen mening att vi köpte den där avokadon. Chipsen är slut.
Mamma: Jaa, jag och Albin har ätit lite av dina chips.
Jag: Eh. De är slut nu i alla fall.
Mamma: Nja, slut är de väl inte direkt...

Påsen är tom.

3. Nyss kom jag att tänka på skolan. Mina läxor. Prov. Inlämningar. Jag började grina.

4. Jag skulle verkligen behöva gå ner i vikt, men fy satan vad trögt det är. Fast min nyliga (och ännu inte helt passerade) sjukdom verkar faktiskt ha fört med sig en bra sak: jag verkar ha gått ner lite. Awesome. Fast något som stör mig enormt är att jag har konsulterat flera olika (olika även i den benämningen att de visar olika - på flera kilo) vågar under olika perioder under det senaste året. Vilket gör det väldigt svårt att veta
a) vad jag väger
b) när jag har gått upp och ner
c) och hur mycket jag möjligtvis kan ha gått upp eller ner

5. Jag önskar att jag kunde vara lika ignorant och trångsynt och korkad som resten av befolkningen. FAN vad mycket lättare det vore.

Kommentarer
Postat av: David

4. Du kan gå med i min kampanj, nej mot socker? Man går förvisso inte ner speciellt mycket i vikt men sunt är det. Det går ut på att du inte får ta till dig socker på annan än naturlig väg som socker, frukt. Så det innebär att man skippar sockrat bröd, godis, läsk...



5. Tack att jag är trångsynt och korkad. Inte för att jag tycket det själv, då!

2009-12-04 @ 21:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0