Hässleholm och Sommarrocken

I'll Be - Edwin McCain
För att den är mysig, helt enkelt.


Onsdagen spenderades i Malmö med Johan. Förutom en del av den som även innehöll mammas kusin Lena som vi fick guida runt i hennes sökande efter skor (hon är på besök där uppåt-i-landet-ifrån), och en senare del som kom att innefatta Johans mamma, och dansken, och Anna och Sara och Johan och jag på en resurang nere vid Västra hamnen, ätandes väldigt god mat. Nej, jag är inte helt bekväm med att Johans mamma lägger pengar på mig på det viset, men hon insisterade ju.


Torsdag/Fredag:

10.30 - 12.15 Vakna, äta, duscha, osv

12.15 - 12.47 Cykla, vänta på bussen

12.47 - 13.50 Åka buss till Lund

13.50 - ca 14.10 Möta Felicia i Lund. Egentligen var planen att vi skulle ta oss till Malmö och gå runt lite och kolla i klädaffärer typ. Jag presenterade dock min ovilja att genomföra den planen: jag tyckte att jag varit i Malmö för mycket på sistone och att det började bli tråkigt. Jag föreslog att vi skulle sticka någon helt annanstans istället. Felicia bidrog med den fantastiska idén att sticka till Hässleholm, eftersom ingen av oss egentligen varit där.

ca 14.10 Ta tåget till Hässleholm. Vara framme där lagom lång tid efter det. Under tågresan blev det bestämt att vi skulle möta några randomdudes som Felicia pratat med på internet, så efter att ha vandrat runt planlöst i de tio kvadratmeter som var Hässleholm centrum, gjorde vi det. Det visade sig dock att de båda två var väldigt tråkiga och dessutom lite lätt hjärndöda, så mötet blev inte särskilt långt eller händelserikt.

16.38 Vi funderade på att ta tåget till Helsingborg, eftersom vi inte varit där heller. Men då vi missade det tåget insåg vi att det vore en mycket roligare idé att sticka till Svedala. Jag vet inte riktigt hur vi tänkte där, men Felicia ämnade kolla upp om hennes bror, som bor där, var hemma. Vilket han inte var, kom vi att informeras sen. Någon som däremot var i Svedala för att jobba på Sommarrocken var Felicias kompis Adler. Vi tog alltså tåget från Hässleholm mot Lund/Malmö.

Någon tid efter det Stanna till i Lund, äta.

18.?? Tåget till Malmö, vänta några minuter där.

18.45 - 19.07något Tåget till Svedala. Vandra till Sommarrocken, med hjälp av två lika förvirrade unga kvinnor. Utanför mötte vi Adler och dennes vän, Robin. Egentligen var det bara tänkt att vi skulle träffa dem där lite och sen sticka, eftersom vi inte hade några pengar att ta oss in för. Det ändrades dock snabbt. Jag fick raida min plånbok och skrapa fram 120 kronor till inträde (vilket lämnade mig med en och femtio kvar), och Felicia fick låna hundra kronor av Robin. I den vevan blev vi också lovade jobb där nästa sommar, vi får dock se hur det blir med den saken när det väl är dags.

20.00 - 23.55 Väl inne lyssnade vi på lite halvkass musik och hade väldigt roligt. No Sugar Added får av oss ett halvbra mittemellanbetyg för sin musik och full poäng för frontkillens armar. Kram (eller-något-liknande, det kan hända att det ska vara stora bokstäver eller punkter eller annat tjofräs i det namnet, jag har bara hört det uttalas) var lite lätt tråkiga. Skai var roligare, jag och Felicia stod rätt långt fram och hoppade till vi nästan dog av töntighet. Jag kan också berätta att vi var lite lagom hesa och kraxiga efter att ha vrålat med i texten till Livin' On a Prayer: min röst var inte som den skulle på många timmar efteråt. Sedan valde vi att lyssna på Spootlaitz, vilket vi gjorde i inte-särskilt-lång-tid innan vi gav upp på grund av dålig musik och för många fulla vuxna som skulle armbåga en i huvudet.

23.55 - 00.37 Gå därifrån, till tågstationen. Läsa tabell och se att det skulle gå ett tåg till Malmö 00.38, där vi tänkte bosätta oss inne på Centralen under natten (eftersom ingen av oss bor så att det går bussar vid praktiska tider. Min nästa buss från Lund gick 05.33, Felicias 06.10). 00.37 säger vi alltså adjö till Adler (fruktansvärt trevlig människa) och Robin (också trevlig, men han sa inte så mycket så det var lite svårt att veta) och går upp och sätter oss vid spåret.

00.37 - 01.16 Och väntar.

Och väntar.

Och väntar.

01.16 går och kollar på tidtabellen för att se att tåghelvetet faktiskt skulle gå. Det skulle det inte, jag hade missat det alldeles-för-små bokstäverna ovanför som visade att det tåget bara gick fredagar och lördagar. Jaha.

01.23 - ca 05.00 Sitta i en busskur i Svedala och vänta. Vi valde att lämna tågstationen eftersom det för all framtid nu skulle vara en plats fylld av ångest för oss. Så vi satt i den förbannade busskuren hela jävla natten, frös röven av oss och fick satansmycket ont i ryggen. Vi fick tiden att gå genom att se cirka femton minuter och elva sekunder av Lotr1, lite av ett Vänner-avsnitt, massera varandras ryggar för att hålla värmen, och prata en massa massa massa. Det var rätt nice att få göra det faktiskt, det var längesen jag träffade Felicia och sen jag pratade ordentligt med henne (sist vi träffades var avslutningen, men då hann vi ju inte prata särskilt mycket). Vad som inte var nice var omständigheterna.

ca 05.00 - 05.38 Sitta på tågstationen och vänta. Ta tåget till Malmö.

06.03 - 06.15 Ta tåget från Malmö till Lund.

06.15 - 06.33 Vänta i Lund. Ta bussen hem 06.33 för mig och 06.40 för Felicia.

06.33 - ca 07.30 Åka buss. Jag tror ingen inser hur fruktansvärt skönt det var att luta sig bakåt, lägga upp fötterna och lyssna på Bullet For My Valentine och knapra på lite choklad (som införskaffades innan Svedala) medans solen stekte in genom fönstret. Värme var så sinnesmys att jag nästan dog.

07.30 - 07.45 Cykla hem. Det började regna.

07.45 - 07.57 In, gå på toaletten, borsta tänder, av med kläder, stupa i säng.

08.00 Approximativ tid för insomning.

Där har ni en förskräckligt detaljerad beskrivning av mina förehavanden under torsdagen och en del av idag.

Allt inräknat, en väldigt trevlig upplevelse.

[Edit, adding: Den uppmärksamme kan ha lagt märke till att jag verkar ha använt pengar jag påstått mig inte ha. Det är sant. Jag hade några ynkliga kronor, men de var egentligen inte mina i det avseendet att jag är skyldig folk pengar.]


Kommentarer
Postat av: jånni!!!!!!!!!!!!

men så skojit me dina olika små äventyyyyyyr!!!!!!!!!!!!!!!!! asså shiiii att ni fick vänta så länge i svedala helt autrejdjös liksoooom shiiiii.

2009-07-17 @ 20:49:50
Postat av: jånni

men så skojit me dina olika små äventyyyyyyr!!!!!!!!!!!!!!!!! asså shiiii att ni fick vänta så länge i svedala helt autrejdjös liksoooom shiiiii.

2009-07-17 @ 20:59:10
Postat av: carro

Så himla snygg blogg du har :D allt bra med dig idag?



Kram

2009-07-17 @ 21:32:04
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0