Betyg

 
Soft Skeletons - Anberlin

Äntligen har jag fått alla betyg,
utom i desktopp som vi inte kommer få förrän till hösten. Mvg i franska steg 1, engelska B, svenska A, filosofi A och kommunikation. Vg i matte A, naturkunskap A och data. G i idrott A. Jag är nöjd. Inte om man räknar de olika betygen och jämför, eftersom jag har lite sinneshöga krav på mig själv och inte tycker att hälften mvg duger. Men om man ser till ifall jag faktiskt hade kunnat prestera högre i de ämnen jag inte fick mvg i, så måste jag nog nöja mig. Möjligtvis hade jag kunnat få vg i idrott, det handlar väl mest om hur mycket helvete man vill utsätta sig själv för.

Det här innebär 1600 kronor till mig (då jag redan fått pengar för mina betyg i kommunikation, data och franska. Eller möjligtvis inte franska, och då är det fyrahundra till. Jag måste kolla upp det), lite mindre än jag skulle behöva men lite mer än jag har nu.

Vad jag vill lägga mina pengar på:

Universums sötaste klänning, 798 kronor.

Nya shorts, då helvetesskapen jag köpte för ett tag sen blivit för stora (nej, tyvärr har jag inte rasat i vikt. Bara att de var på gränsen till stora då jag köpte dem, och sedan töjde de sig på något sätt).

Resa runt randomly. Vad hände med mina och Tettes planer om Göteborg och Stockholm?, kan man undra. Och varför kan inte pappa komma över sina fåniga veligheter och faktiskt formulera orden "Okejdå, du får väl åka och hälsa på Oskar då, och här har du förresten femtusen att göra vad du vill med"?

Köpa glass. Damn it.

Jag har vissa planer på att hjärntvätta mormors syster med man som kommer för att fira midsommar här. De ska väl köra uppåt igen nån gång, tänker jag. Och vem skulle göra sig bättre som deras bagage än jag? Därpå ska de slänga av mig på lämplig plats någonstans i närheten av (eller varför inte mitt i) Dalarna. Där Posk bor. Det är episka planer, oh yeah. De inblandade har dock ännu ingen aning, men sånt är överskattat.

Kommentarer
Postat av: Kela

under i mitten och ring med kula :)

2009-06-19 @ 00:15:05
URL: http://xkela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0