New Moon (inga spoilers. Typ.)


Bellas karaktär:

Bättre än förra filmen, men det kan också ha något att göra med vana. Nu visste jag vad jag skulle förvänta mig. Betyg: 3/10

Edwards karaktär: Inte jättebra, men det var den inte i förra filmen heller. Hans närvaro var alldeles för stor, men det hade jag räknat med att den skulle vara. Robert var inte ens särskilt snygg på de flesta ställena. Betyg: 3/10

Jacobs karaktär: Han såg inte ut som han skulle, vilket är ett minus. Men han var rätt bra faktiskt, tyvärr fick han inte tillräckligt med plats. Betyg: 7/10

Volturi med bihang: Förskräckliga, helt enkelt. Betyg: 1/10

Cullens: Njä. Alla är ju så fel till att börja med, helt fel utseende osv. Men de var inte med så jättemycket, så whatever. Betyg: 2/10

Vargflocken: Skådespelarna såg såklart inte rätt ut, fast de var ändå ganska okej. Som karaktärer fick de inget utrymme över huvud taget. Vargarna kunde de gjort bättre, men de kunde också gjort dem sämre. De såg inte ut som i mitt huvud, och de såg lite VÄL datagjorda ut. Men de var ändå helt okej. Betyg: 5/10

Filmens uppbyggnad, storyline osv: De stressade igenom allt och lyckades inte alls fånga känslan. Jag kan erkänna att det är en svår uppgift att genomföra, men klarar man inte av det ska man heller inte ta på sig uppgiften. Betyg: 4/10

Sammanlagt: Räknar man ihop mina poäng blir det ungefär 3,5. Dock måste jag nog säga att det sammanlagda betyget blir 4-5. Resten av filmen som inte täcktes av min poängutdelning, till exempel övriga karaktärer, var i det stora hela fruktansvärda. Men Taylor Lautner (spelade Jacob) lyckades mycket mycket bättre än jag hade förväntat mig (vilket var 'katastrofalt') och bar upp hela filmen.

Kommentarer
Postat av: Jånni

Må du finna frid i enbär och smultron och spanskläxor.

2009-11-23 @ 22:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0