Jag önskar

Jag önskar att det fanns någon som verkligen kände mig. Jag önskar att jag kunde låta folk lära känna mig. Jag önskar att jag kunde komma fram till vem jag är. Jag önskar att jag inte såg någon anledning till att ljuga för mig själv och andra om vad jag tycker om olika saker. Jag önskar att den personen jag vill vara inte var så långt ifrån den jag verkar vara, men ännu mer önskar jag förstås att den jag ville vara vore samma som den jag redan är.

Jag önskar att jag inte lät andra människor diktera mina levnadsförhållanden. Jag önskar att jag levde i en film eller tv-serie eller bok, där allt är perfekt till och med när det är fruktansvärt. Jag önskar att jag kunde tänka på framtiden utan att känna ångest.

Jag önskar att jag inte brydde mig det minsta lilla om något alls. Inte ens det faktum att jag inte brydde mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0