Put on my blue suede shoes, and I boarded the plane


Walking in Memphis - Calle Kristiansson
Marc Cohns version gick inte att hitta på youtube, så jag tog Calles.


Kort dag i skolan, började nio och var klar till tio. Prov i liberalism, jajamän och hoppsan vad dåligt det gick.

Fråga 9, liksom. "Välj ett samhällsproblem och argumentera för en lösning ur ett nyliberalt perspektiv" ungefär. Jag är ju exceptionellt dum, så jag babblade något i stil med "Fattigdom - eftersom jag är liberar tror jag på en nedsippringseffekt som jag inte riktigt kan förklara och dessutom måste inkomstskillnader inte vara dåligt!!". Om jag får G blir jag faktiskt ledsen, ty då visar det på dåligt omdöme från Eunices sida. Och det skulle göra mig besviken, jag har väldigt mycket respekt för Eunice.

Sen ut och göra stan plågsam med Fliz och Jånni, it was all very awesome. Vi drog till Malmö och förvandlades till snögubbar, sen fjantade vi oss en hel del och skränade de få rader vi kan ur Walking in Memphis. Jag älskar mina vänner.

Hem och "plugga naturkunskap". Vilket innebär att jag har läst alldeles för få sidor och börjar bli lite stressad. Prov imorgon, i kemi och skit och mög. Helvete, säger jag bara.

Ur naturkunskapsboken: "Vid en alkoholhalt i blodet på 3-4 promille inträder total medvetslöshet. Uppgår alkoholhalten till ca 5 promille kan hjärnstammen bli så bedövad att andningen och hjärtverksamheten upphör. Man dör."

Det är nästan värt de cirka 40 sidor jag har läst, bara för att få läsa det stycket.


Kommentarer
Postat av: Jånni

Å framtida forsknings vägnar rapporterar jag att Jånni inte deltog i skränandet av Memphis. I alla fall inte mycket.

Indeed, dina vänner är awesome.

2010-01-07 @ 12:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0