Inlägg de torsdag numero 2: Tettzorz


The Antidote - Story Of The Year

Vaknade imorse för att finna ett sms från le Tettrix,
där jag ombads infinna mig på en buss till Lund snarast. Funderade en halv sekund, sen blev det tagga Lund som fan. Upp ur sängen, ner och äta, duscha, sticka hål på fingret, räkna fel tid och missa en buss, ut och cykla i übervärme och anlända i Sjöbo där jag hoppade av, mottog mitt Sommarkort som Tette införskaffat, sen på bussen igen. Mycket nice att få träffa Tette, var alldeles för länge sen. Hon är väldigt snygg btw. Någon som inte var snygg var den förbannade jävla särungen som satt några säten längre fram med sina kompisar, och som tydligen trodde han var skitcool för att han bad mig hålla käften. Detta motiverade han med att det var störigt att behöva lyssna på mig (jag: "Lyssa på  musik då", han: "Har inga hörlurar", jag: "Håll för öronen då", han: "Jag pallar fan inte lyssna på dig", jag: "Men gör inte det då >_> >_> >_>"). Sedan visade han sin mogenhet genom att börja härma "ESTEEEETKUUUUUUURS...!" med väldigt gäll röst, och jag och Tette utbytte blickar av djup själslig sorg. Jag missade det, men Tette kunde även rapportera att han tydligen inlett det hela med awesomekommentaren "asså palla stockholmska!", något som kan tolkas som aningen roande då jag är norrlänning som bott senaste åren i Skåne. Ah well, det är inte första gången någon anklagat mig för att vara stockholmare. And it sucks. Värst är dock Oskar, han anklagar mig för att prata skånska. Wutwut.

Framme i Lund bestämde vi att det var mycket coolare att sticka till Malmö och kolla kläder på Shock, så det gjorde vi. Tyvärr var vi lite segt på det, så vi hann inte kolla skitlänge innan de kastade ut oss för att det var stängningsdags. Tette hann inte skaffa shorts eller glasögon, och jag hann inte skaffa klänningar eller hängslen, så vi taggar åka till Malmö på lördag igen (så länge Tette inte kommer på att hon dubbelbokat sig. We'll see). Awesome. 

Inte awesome: Jag har inga pengar. Typ alls. Järnspikar som fan.

Sen köpte vi falafel, åt den, köpte jordgubbar som förtärdes under resten av kvällen, drog tillbaka till Lund och bosatte oss på Ariman (jadåååå!). Där satt vi sedan till tio då vi tog bussen hem. Men inte innan vi tagit massa epicbilder på varandra, av vilka några presenteras nedan. Enjoy.


Jag bet henne. Mwihihihih!


Hur Tette skulle se ut om hon såg ett ufo.


Hur hon skulle se ut om en yxmördare kom gående mot henne.


Hur jag skulle se ut om det kom en yxmördare mot mig.


Hur Tette skulle se ut om Gabbe kom gående utanför fönstret. Gabbe är en snubbe i Norrköping.


Tette skulle se porrig ut. Well yes.


Mina glasögon e kola.

Sen spelade vi även in Den Coolaste Filmen Ever, featuring Tettes superepiska runkmuskel. Men jag har inte bestämt om jag pallar ladda upp den än.

Kommentarer
Postat av: Jannika

Sv; Ja, jag kom in i Lund. Men fortfarande osäker, jag tror att hemma studier passa mig bättre, annars kommer jag bara bli skoltrött och ge upp, särskilt nu efter ett år hemma! Men sen behöver jag komma ut också för känner att jag blivit lite för lat nu. Men jag får se vad det blir helt enkelt.



Och ja, jag tycker du ska ladda upp filmen :D!

2009-07-02 @ 21:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0