Att vara


On My Own - The Used

Det är väldigt mycket man är. Jag till exempel är människa. Kvinna. 16-åring. Sjöbobo, gymnasieelev, blond, svensk.
Det är väldigt mycket man gör. Äter, sover, andas, snubblar, pratar, fryser, missar bussen.
Det finns väldigt mycket man måste vara. Och lika mycket man måste göra.
Sen finns det de sakerna man vill vara, vill göra.
Men det finns det inte tid till. Eller plats eller ork eller möjlighet.

Det finns saker jag vill. Till exempel vill jag bli lycklig.
Men jag orkar inte.

Kommentarer
Postat av: Jånni

man märker att du har ätit för lite tartex på senaste. Eller är det möjligtvis din inre Enköpingsbo som pratar?



all min sympati

2009-11-11 @ 20:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0