Pessimism


Slit Your Own Throat - The Used
Tillägnas mina tre bästa vänner. Nejdå, jag är inte på dåligt humör.

Det är kallt ute, det till och med snöade lite innan. Jag äger ingen vinterjacka, det är ett problem i mitt liv. Andra problem är hemtentan i historia, läxan i spanska, uppgiften i geografi/samhälle/whatever (våra geografilektioner lyckas på något sätt alltid bli samhällskunskap. Märk väl att ingen är gladare över detta än jag), matteprovet jag garanterat fick IG på, naturkunskapsuppgiften jag glömt att gå och hämta. Som är till imorgon. Varför jag inte har pallat fixa den på två veckor kan man ju undra. ...fan vad dålig den meningen blev.

Bra sak: Jag fick MVG i estetkursen, hade mitt betygssamtal igår. Man kan ju dock undra om det är någon fucking jävla konspiration, för det var då fan vad alla ska klaga över min negativa inställning. Inte hade jag hunnit mer än att sätta mig i fotöljen innan Mia började pladdra om att min loggbok "genomsyrades av negativitet" och hela betygssamtalet kom snarare att handla om att "livet inte behöver vara så svårt som man tror" eller något lika hamstersnorigt.

Är det inte jobbigt att vara så negativ alltid? undrade de. Haha, klart som fan det är. Men hellre det än att skutta runt som en jävla fjolla och älska allt och alla. Nej jag vet inte riktigt hur jag tänker där, men man får fan ha lite värdighet. Och inse fakta, cynism och sarkasm är coolt.

Suck. Hon förundrades i alla fall över att jag lyckades prestera så bra trots min inställning. Mwahaha, in your fucking face. Och då riktar jag inte det främst mot Mia.


Kommentarer
Postat av: David

Grattis för MVG Frida-lichen :D Hug

2009-11-04 @ 18:44:33
Postat av: Jånni

Rock on negativitet!!!!!!!!!!!!!!! Cool yeah.

2009-11-09 @ 11:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0