Vampire Diaries och världens idioti

Såg trailern till The Vampire Diaries igår, och blev genast djupt oroad. Två snygga vampyrkillar och en tjej som hette Elena, det kunde väl inte vara...?

Jo, det var det. Den hemska, urklyschiga, genomtöntiga serien i fyra delar som jag läste när jag var typ tretton (pinsamt att erkänna även så här många år efteråt) - filmatiserad.

Och trots att det är omöjligt, absurt - den är till och med ännu sämre än bokoriginalet.

När jag hör antingen

1. Asså, den är ju bara en rip-off av Twilight. Hallå. Asså nu på sistone efter Twilight har det kommit en massa vampyrserier.

eller

2. Gud, vad bra den är! Skitspännande, och Damon är ju bara så snygg!!

vet jag att det är dags för mig att få ett sammanbrott och genomföra ett massmord på mänskligheten.

Jag hatar när människor är idiotiska. Och det är de alltid.

Och varför kan filmer och serier ALDRIG hitta på något eget, varför ska de ALLTID filma böcker? Idiotiskt, kallas det.

Godnatt. Inte för att jag kommer få sova något med de här förbannade hundarna i huset.


Kommentarer
Postat av: Jånni

Och varför måste alla nya serier kopiera ämnet i den mest omtalade boken/serien/whatever? De fattar väl att det bara ser billigt ut.

2010-02-11 @ 22:24:16
Postat av: Kela

Håller med lite halvt, men detta har verkligen blivit min favoritserie, den är himlahimla bra, bättre än twilight :)



Och svar på din kommentar; Jag SKA till metaltown, om jag så ska behöva hora för att få ihop pengar, jag tänker inte missa bfmv, aldrig, never ever! Och jag har satt 50kr som pris :)

2010-02-14 @ 20:52:14
URL: http://xkela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0