Vegeriet, btw

Förresten, jag var på Vegeriet och kollade i onsdags. Folket verkade väl trevliga, särskilt en människa som hjälpte mig slippa den fullständigt fruktansvärda upplevelsen av att finna att klockan är tolv: men du har ingen att äta med. Ännu värre: du är på en skola där du inte känner någon, och inte ens vet var matsalen ligger (och såklart är du så hungrig att du omöjligen bara kan strunta i att äta). Jag hittade två personer att äta med, och vi hade tillräckligt mycket att säga till varandra för att det inte skulle bli awkward.

Men helt ärligt? Det fick mig bara att inse hur fucking jävla awesome mina vänner är. Jag ÄLSKAR dem. Och sure, det tog ett tag för mig att börja gilla dem. Hell, jag och Johan hade svårt att tåla varandra i flera år (även om vi fortfarande tyckte om varandra och ständigt umgicks), och jag ville slå Felicia hårt i huvudet i början. Så visst, Vegerietmänniskorna är garanterat inte så som första intrycket säger mig. Men jag har ingen chans till fler intryck innan jag ska ta mitt beslut, så vad annars ska jag grunda det på?

Kökspersonalen verkade jättetrevliga och bra. Lärarna verkade också trevliga, men de två teoretiska lektionerna jag gick på (engelska och svenska) var grymt tråkiga (de var A-kurser, och utan att låta självgod måste jag säga att det var långt under min nivå. På engelskan hade jag svårt att tro att läraren inte drev med oss, så simpel nivå det var). Klassen verkar bestå av halvtöntiga tjejer, idiotiska rökluktande kaxiga fjortistyper, och tysta halvdumma killar. Vilket garanterat inte stämmer, men vad fan.

Okej, det låter väl som att det var en helt och hållet negativ upplevelse och att jag nu är helt säker på att jag ska stanna på Agardh. Så är det däremot inte. Men alla måste väl hålla med om att de dåliga sakerna alltid är roligare att tjata om (och inte desto mindre är det de man behöver prata igenom och bearbeta för att kunna komma fram till hur hemska de egentligen var och hur mycket roll de egentligen spelar).

Men vill jag gå på en skola där tjejer faktiskt stod i korridoren och skrek för att Henke Larsson kom in och åt lunch i restaurangen? (Vegeriet = en restaurang i Helsingborg, där själva matlagningslektionerna för Vegeriets mat- och hälsogymnasium äger rum. Eleverna lär sig laga mat samtidigt som de hjälper till att göra grejer som restaurangen kan sälja.)

Värdighet, finns det något som kallas.


Kommentarer
Postat av: Kela

Sv: Tack Frida :)

2010-01-30 @ 01:20:18
URL: http://xkela.blogg.se/
Postat av: David

Jag ÄLSKAR dem. Och sure, det tog ett tag för mig att börja gilla dem. Hell, jag och Johan hade svårt att tåla varandra i flera år (även om vi fortfarande tyckte om varandra och ständigt umgicks), och jag ville slå Felicia hårt i huvudet i början.



Men tack ._.

2010-01-30 @ 19:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0