God jul

Jag läste om en kille i tidningen idag, han bojkottar julen och sitter hemma och spelar gitarr istället eller drar till något hippiemöte i Norge eller hälsar på sin pappa som bor i en annan stuga på random ställe mellan Sjöbo och Hörby. Fyfan vilken cool snubbe, han är officiellt min nya idol.

Annars måste jag bara kort få påpeka hur enormt tragisk julen är  hemma hos oss. Just nu diskar föräldrarna, barnen sitter i varsitt rum med varsin dator, sen ska det kollas på Kalle Anka och käkas lik och sen äre inte mycket mer med det. Mamma drar till jobbet och vi andra blir kvar som en ruttnande hög av småsinthet, egoism, förfall.
Eller nåt.
Där sitter vi och knäcker nötter och tänker att nu är det jul, nästa jul blir inte förrän om ett år. Men det är nog värt väntan, för nästa jul blir kanske inte lika sorglig och självmordsbenägenhetsframkallande som den här. Just det.
Fast det skulle inte förvåna mig om alla har struntat i att köpa hem nötter, mest bara för att jag vill ha det.

Förresten, mamma påstår att det bara är en myt att fler folk tar livet av sig på julhelgen än resten av året.
Det tror jag inte på.

God jul, folket.


Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

God jul tillbaks! Hoppas du får en fin dag fylld med värme...

2008-12-24 @ 12:17:20
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror inte att det är en myt.

2009-01-26 @ 17:32:12
Postat av: devotee

okej varför kom mitt namn inte med nu?

2009-01-26 @ 17:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0