Coola saker

Okej ett urval av saker som stör mig. Och många andra (ÅH HELVETE, jag letar nya band och råkade precis få igång nåt shit av The Number 12 Looks Like You. Fyhelvete vilket oljud) också, för den delen.

1. Att jag inte kan skriva siffran '1'. Upptäckte jag precis, när jag envisades med att hålla ner shift så att det blev '!'. Ungefär fem gånger i rad.
...

2. Folk på msn som goes HEJHURÄRDET, som man svarar och politeish frågar tillbaka. Sen tycker de de gjort vad de ska och har inget mer att säga.
Men herregud, people.

3. Folk som inte kan stava. Eller, om man inte kan stava kan man väl inte hjälpa det. Men det ser för jävligt ut. Och jag syftade väl snarare på medvetet shit. Som förkortningar a la mkt, lr, tsm ochsåvidare. BLÄH.

4. Okej, så här är det. När man verkligen vill understryka något, när något är ett utrop, när något kommer plötsligt. Då kan man använda utropstecken. Man använder ETT utropstecken alla gånger utom då man skämtar. Två kan man ha om det är något som är riktigt OMGOMGOMGOMGSHITSHITSHITHERREGUDOMG!!.
Samma sak gäller frågetecken, men de får man använda lite som man vill. Dock INTE vid påståenden som 'Jag undrar om det finns någon ledig plats'. Du UNDRAR något, god damn it. 'Har ni några lediga platser' är en fråga, 'Jag undrar om ni har några lediga platser' är ett påstående eller konstaterande eller vad du vill.
ETT frågetecken, där också. Om du inte har frågat samma sak flera gånger eller är väldigt uppstressad/upphetsad/engagerad a la 'Vad hände sen??'. Fast really, det ska vara jävligt sällan du gör sånt.

5. Smileys. Beskrivning överflödig.

Kommentarer
Postat av: Josse

Håller med väldigt mycket på punkt nummer två.

Och nummer fyra också!!!!!! ;P

2008-12-01 @ 19:12:44
URL: http://ihavemydream.blogg.se/
Postat av: Hanna/Our Way

haha gött inlägg!

2008-12-05 @ 07:44:06
URL: http://ourway.blogg.se/
Postat av: :)

Angående stavningen och förkortningar; ska man då skriva "Joint Photography Experts Group" och

"MPEG Audio Layer 3"? TzTzTz



Men bra skrivet allt som allt.

2008-12-13 @ 14:11:53
Postat av: devotee

Brukar också skriva ! i stället för 1.

2009-01-26 @ 17:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0