Allt är inte som det verkar!!!!!!! :O :O :O :O :O

Det händer någon gång då och då att bra saker händer mig. Eller att jag har en bra dag. Eller att någon eller något varit trevlig/-t.

Men då har jag oftast inte ett behov av att blogga. Så det syns inte här.

Därför ger den här bloggen kanske ändå inte en rättvis bild av mitt liv.

För, vad är det för kul med att säga "Idag åt jag god middag och alla var trevliga mot varandra och skämtade", när jag kan whina över att det är för kallt i mitt rum (som det är btw)?

Nej, precis.

Kommentarer
Postat av: stina

Har jag påstått att mitt samvete är helt fläckfritt?

Jag gör så jävla mkt som jag vet att jag inte borde.

Jag smutsar ner djurens vatten när jag åker båt, förpestar deras luft när jag kör bil osv.

I detta samhälle går det nästan inte att undkomma den animaliska industrin tyvärr för du hittar djurrester i allt från godis till stearinljus..

Tur att det kommit ett nytt ekologiskt godis med agar i istället för gelatin.

Dock är åtminstone allt jag handlar ekologiskt för att minska spridningen av gifter i naturen.

Och de gånger jag inte äter ekologiskt så är det när jag äter mina vegetariska alternativ från Hälsans kök.

Köper jag ägg själv så är det från en närliggande gård med ekologisk uppfödning.

Men den konventionella äggindustrin är förjävligt vidrig och äcklig.

Men jag förstår precis vad du menar med din kommentar.

Och det är synd att inte innehållet, åtminstone det animaliska innehållet i mina vegetariska grejjer är ekologiska.

Ska nog ta och skicka iväg ett mail till dem och påpeka att de borde använda sig av ekologiska ingredienser, åtminstone äggen.

Tack för en bra tankeställare!

2009-04-04 @ 11:07:34
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0