Intet

Det ska handla om att jag inte gjort något idag (omgsurprise!), men först måste jag bara säga att nu kom jag att tänka på en bok jag läste för något år sen. Som hette Intet, och var hemskt osmaklig. Det handlade om en hop psykopatiska snorungar som trodde livet hade mening och skulle bevisa det genom att mörda hamstrar och hundar och hugga av varandras fingrar och gräva upp döda lillebröder från kyrkogården. Men för all del, tycker du det låter kul kan du alltid läsa den. Eller än bättre, ät den.

I vilket fall. Idag var studiedag, vilket även jag har vett att uppskatta ibland. Men det hade nog ändå varit mer nice att vara i skolan, det är ensamt här. Jag sov i alla fall halva dagen, sen gick jag ut med vovven någon timme, sen kollade jag på Vänner. Och även om det kan verka otroligt i och med att till synes allt jag gör är att glo på den förbannade serien så är det faktiskt bara tredje gången jag kollar igenom säsongerna. Ha!

Jag fryser om fötterna.

Vad jag borde göra nu är att försöka komma ikapp matten (som vi tydligen jobbat med i veckor wtf? Jag började räkna första uppgiften igår, öh), men det kommer inte hända. Istället kommer jag gå upp på mitt rum (jag sitter vid moderfaders dator nu, fråga inte varför - det finns inget universellt svar) och typ. Kolla på Vänner.

Vilket kan komma att motverkas av det faktum att mina hörlurar är trasiga igen. Äntligen. Jag har tappat en av de där hamstriga gummipluggsskitgrejerna i rätt storlek (rättare sagt har jag väl tappat typ fem, men whatever), så nu måste jag ha för stora. Vilket ger dåligt ljud och är obekvämt. Så jag har väntat på att de ska gå sönder igen (vilket är förutbestämt att ske inom typ en månad. Jag fick dem i julklapp, och sen dess har jag haft tre par I believe. Det blir lite mer än en månad per par) så att jag kan byta in dem och få nya wadenuheter. Intressant som fan.

Förutom det har mamma käkat upp alla mina kanelbullar som jag bakade för ett tag sen närjagskullehasläktkalasremember?, vilket är ondskefullt nog i sig. Men sedan har hon bestämt att det inte är nog, utan idag har hon ställt sig och bakat en jävla massa bullar som jag naturligtvis inte kan äta av. Det logiska frågeställningen blir förstås varför hon inte kunde bakat och käkat de förbannade mordbullarna istället för att äta mina. Även det är och förblir en fråga utan svar.

Imorgon blir det klättring på idrotten (döddödendödödadog), och upp massa timmar tidigare än idag. Nice. Och justfan, jag har nationella i engelska också. Det hade jag tänkt förbereda mig för idag.

Men whatever. Man kan fan inte plugga inför nationella hur mycket man än vill och försöker, så det hade väl inte gett mig något ändå. Och i vilket fall kommer jag faila, jag har tappat den lilla engelska jag kunde under detta året. På tal om det trodde jag att det var meningen att man skulle lära sig saker i skolan, wtf. Jag har då verkligen inte lärt mig särskilt mycket i år, men det kan också bero på att jag inte gör uppgifter ordentligt och skolkar lite då och då.

Huh. Tankeställare.

Jämför nu hur mycket jag har skrivit med hur mycket jag har fått sagt. Resultatet bör bli häpnadsväckande.

Ska vandra upp på mitt rum nu. Tjahhhhhh.

Kommentarer
Postat av: tom samuelsson

SV: tackar så jättemycket för din input! :) det betyder mycket :D



och visst har du rätt där! vad jag egentligen mer ville ha fram är att man ska vara sig själv, man ska inte kopiera någon annan. :)



Ha en riktigt skön kväll! :D

2009-04-28 @ 21:29:30
URL: http://rentutsagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0