Albins födelsedag och annat kladd

 
Unwritten Law - F.I.G.H.T
Albin fick välja låt.

Min lillebror blev tolv år igår, grattis till honom. Den jäveln fick sig en hund.

Orättvist.

Jag minns när jag fick Olga, julen 2003. Inte lika mys som för Albin dock, för på julafton fick jag bara ett brev. Själva hunden kom i januari.

Then again, min hund är garanterat femtio gånger bättre än hans.


Le familie drog in till Ystad för att spela minigolf och äta äcklig snabbmat (Albins val). På gågatan i Ystad sprang vi in i Christel (rött hår åt alla håll med ett par glasögon halvt gömda i det, och av någon anledning ett blått förkläde utanpå avklippta jeans och en t-shirt) - min handledare från Kunskap. Jag hade nästan glömt precis hur på och yvig och episk hon är. Det första hon gjorde (borträknat den ganska roliga minen hon gjorde för att pappa inte såg henne utan bara vandrade på) var att anfalla mig med "HAR DU BANTAT ELLER?" och sedan började hon peta på mig en massa. Verbalt. Om skolan och om mitt och pappas förhållande (urk) och om mitt bitmärke jag har på armen (jag: "En kompis bet mig", mamma: "Hennes pojkvän!". Även om det nästan var värt för att se Christels min när mamma sa att han* bodde i Hedemora). Lyckligtvis flyttades samtalet snart över till nåt Stockholmstjofräs pappa och Christel (som jobbar på Kunskap båda två, btw) skulle på och jag kunde övergå till att le och pilla med min piercing. Det vandrades vidare så småningom, men inte förrän det blivit bestämt att Christel skulle komma till oss på söndag ("bjuder du på fika nån dag eller!"), och släpa med sig sin fransman.

Den bild jag har där man bäst ser bitmärket. Det är coolt som fan. Punktpunkt.

Imorgon är det släktkladd hos oss, jag har gjort chokladbollar och prinsesstårta och sen orkade jag inte mer och bestämde mig för att variation är överskattat (det finns många andra sorter för resten av folket. Men för min mamma är det alldeles för jobbigt att vegananpassa mat, så vill jag ha nåt får jag fixa det själv).

Albin gör ljud. Jag kan inte koncentrera mig. Hejdå.

*Han = Oskar. Som inte är min pojkvän.

Kommentarer
Postat av: jånni

CHRISTELLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!

Söt vovve. Mango var bästa namnet enligt mig.

2009-07-25 @ 02:11:29
Postat av: Sofia

Nämen! :D en hund i present .. :D ooooohw



Besök gärna min blogg, och släng in en kommentar! :D

2009-07-26 @ 18:36:31
URL: http://soffeloffan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0