[Delete]

 

What a Shame - Shinedown

Sedan sist:
Bosatt mig hos Johan några dagar. Vi hade Star Wars-maraton och åt kakor och paj i monstruösa mängder. Star Wars = nice. Kakor = nice att äta, men fail då man blir tjock av det. Hm. Båda Johans systrar var där också, de är fruktansvärt trevliga. Det är en bra grej med att vara hos Johan, och en nödvändighet för att jag ska kunna vara där så mycket som jag är: hans familj är väldigt lätt att umgås med. Hans mamma är trevlig och tycker om att prata massor med mig, det är rätt kul. Anna och Sara, le systrar, är och väldigt lättkonverserade behagliga människor. Per (Johans mammas man) säger inte så mycket, han är mest där. Och när han väl säger något så fattar jag ingenting, för han är dansk.

Sedan har jag träffat Tetterson också. Jag införskaffade

*hängslen. Så coolt att jag nästan svimmar. Och jag skaffade mina före Tette, så det så. Dåliga delen är att jag inte har några plagg som man kan ha hängslen till, men det är bara fåniga teknikaliteter. De kostade 150 spänn.

*den där klänningen som jag lade ut en bild på för ett tag sen och sa att jag ville ha. Eftersom det kan vara oklart vilken jag menar postar jag bild igen. Den gick på 800 - vilket är typ omgskitmycket - men jag kunde bara inte hjälpa det. Till och med Tette, som inte gillar klänningar, ville köpa den. Men jag tog den sista i Small, mwhahahah! (Och ännu mer mwahahah på att jag kan ha S nu, yayness!)



*en till klänning, eftersom jag inte kunde stå emot dess coolhet. Den är utan axelband, egentligen gillar jag inte sånt. Jag blir så pjollrig och håller på och drar i den hela tiden så den inte ska åka ner, och det ser ju bara skumt och nervöst ut. Men le snyggness var överväldigande, så jag gjorde av med 350 spänn till.


*en falafel, vilket är värt att notera. För sakens skull kan jag rapportera att den gick på 30 svenska kronor.

*livsglädje. Tettz est la epic. Gratis.

Har varit hemma hela dagen idag, och inte gjort något särskilt alls. Bråkat med pappa, bakat paj, bråkat med mamma, lyssnat på musik,  solat.

Pappa bråkade jag med för att han tyckte att jag skulle flytta mina böcker från hyllan och dammsuga där. Eh, nej. Onödigt jobb - vem fan går fram och lyfter upp mina böcker och kollar om det är rent under?

Mamma bråkade jag med för att jag bråkat med pappa. Hon menade att jag skulle torka av hyllorna och städa på mitt rum. Jag tänker inte städa, så är det bara. Jag behöver ha ett ställe i världen där jag känner mig trygg, där jag kan få ha det som jag vill och bestämma själv. Och vara i fred, thank you very much. Förutom att jag får panik av att städa (låter konstigt, ja. Men så är det) så känns det inte som att jag bor här när det är ordning och saker ligger undanplockade. Och jag hittar inget då. De har redan bestämt att jag ska ha en ful blå vägg och blehiga jävla tavlor på väggarna, kan jag inte då få bestämma att jag vill ha saker framme på bordet, och på hyllorna under fönstren, och på diskbänken, och på de ytor där man förväntas sitta? Jag menar, det är inte som att jag har högar av odefinierbar materia täckt av mögel, eller gammal disk överallt, eller drivor med kläder på varje kvadratcentimeter av golvet.

Pappa blev i alla fall inte så lycklig, så han tog alla mina böcker och lite randomskräp (bland annat ett smyckesskrin, en ask med allt möjligt, två garnnystan och början till en halsduk, en räfsa, en såndär spade man pillar i rabatter med, en tavelram och ett gipsavtryck av min fot när jag var typ två) som stod på hyllorna/fönsterkarmen och slängde det i högar på golvet. Jag vägrar plocka undan det han stökat till, så det får ligga där tills han ställer tillbaka det. Och ställer han inte tillbaka det går det ju inte att städa, så då får de välja hur de vill ha det.

Tyvärr får jag inte heller mina 1050 från förra studiebidraget om jag inte städar, och just nu har jag cirka -100 spänn. Så det kan räknas som ett problem.

Kommentarer
Postat av: Jannika

Whiow, snygga klänningar du :D! Och har du gått ner i vikt eller? :D

2009-07-08 @ 00:25:49
Postat av: Anonym

he fails to grasp the obvious. your father that is. och yey episka klänningar.

2009-07-17 @ 20:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0