Some days, all I do is watch the sky

Kolla på himlen är mys även på dagen. Det finns fåglar där ibland.

Something Corporate är mys typ alltid.

Prouvf idag, i naturkunskap. HAHAHA. Sa jag och kladdade ihop något, sen stack jag så jag hann med tio över två-bussen. Jag var första därifrån vad jag märkte, det har typ aldrig hänt förut.

Den här skolan är inte bra för mig. Eller så är den det, jag behöver kanske chilla betygshysterin.

Jag vet inte om det är av mig själv jag har sån MVG ELLER DÖDEN-inställning. Eller om mor och far (what with fader being lärare und caca) hjärntvättat mig.

Vilket de förstås gjorde. Gud vad de snackade skit om estet och media när jag och Anton skulle välja. Och ungefär allt annat kul: gymnasiet är inte till för att ha roligt, det är en utbildning. Helst ska man inte ha roligt alls.

Och jag överdriver inte eller så, de sa det.

De säger typ bara snälla saker till mig när jag kommer hem och rapporterar bra resultat på prov och större inlämningar och sånt.
Jag duger aldrig som jag är. Men mina betyg, de är väl okej.

Sen gör jag en del själv förstås. Som från Kunskap: jag var inte snygg. Inte cool. Hade inte många vänner. Men jag hade mina elva MVG.

Och det var allt jag kunde förlita mig på.

Är fortfarande.

Håller på att tappa greppet om tillvaron. Nu bryr jag mig knappt om mina betyg längre.

Det oroar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0