Glaset är halvtomt, ingen tvekan om saken


You be the anchor that keeps my feet on the ground, I'll be the wings that keep your heart in the clouds - Mayday Parade

Att jag har den inställningen märktes väldigt tydligt alldeles nyss när jag åt middag (dessvärre tillsammans med mina föräldrar. Att de aldrig kan fatta att vad det gäller min familj äter jag verkligen helst ensam). Vi har äntligen lyckats byta mina hörlurar som gick sönder för ett tag sen (jag tror inte någon är kapabel att inse just precis hur plågsam den här tiden har varit. Jag blir knäpp utan musik), det funkade även utan kvitto då Elgiganten har det i datorn att vi köpt de där förbannade hörlurssatanskapen. Mamma menade att det var väl tur, att vi lyckades få nya utan kvitto. Jag menade att det var otur till en början att skräpet skulle gå sönder (igen. Fjärde paret nu?), och sen ännu mer att vi (pappa) tappade bort kvittot.

Tydligen är det inte eftersträvansvärt att se saker på det viset. Nähä. Jaha.

Ikväll ska jag inte ut och supa som mina mer fjortismentalsjuka bekanta, utan göra något nördigt tråkigt istället. Det blir nice.

Annat som är nice är att jag fått mvg i franska och kommunikation, så nu är jag åttahundra kronor rikare. Jag har för mig att jag inte fick betalt för mitt betyg i engelska A innan heller, jag ska kolla upp det och eventuellt kräva fyrahundra till för det (från moderfader. Vi får tvåhundra för vg, fyrahundra för mvg, inget för g och minus fyrahundra för ig).

Janine, franskaläraren, menade att jag har tappat motivationen och energin sedan i höstas, och undrade vad det beror på. Det skulle jag också gärna vilja veta. Jag gillar inte att det tydligen märks så tydligt att jag alltid är trött och aldrig riktigt pallar någonting.


Kommentarer
Postat av: Felicia >_>

Ja, detta kära datum var även min födelsedag som jag kan inflika blev en katastrof men du glömde tydligen bort den =)

2009-05-11 @ 23:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0