The M.I.S.S.I.O.N - Episode 1-5

Som sagt. En antidiskrimineringsblabla kom till skolan. Jag och Fliz har fått oss ett nytt uppdrag i livet.

Vi rensade bort de tråkiga korten ur högen, delade upp resten mellan oss (slumpmässigt såklart), och skred sedan till verket med att göra Lund till en så mycket trevligare plats.

Fliz kort är inte relevanta eftersom jag är cool och har en blogg. Så därför.

Kort 1:
Uppdrag: Tala om för någon att den personen är snygg.
Offer: Tette
Plats: Arimans
Utförande:
"Fan vad snygg du är, Tette."
Offrets reaktion: Nöjd

Kort 2:
Uppdrag: Fråga någon vid ett övergångsställe vad de tycker om heteroäktenskap.
Offer: En Läkare utan gränser-snubbe
Plats: Övergångsställe vid Stortorget
Utförande: Jag, Tette och Felicia anfaller snubben. Jag ställer frågan, och får ett fruktasvärt långt, mångfacetterat, och välgenomtänkt svar. Sedan kunde jag inte låta bli att fråga om homoäktenskap också, även om det inte hörde till uppgiften. Han hade en hel del att säga om det med.
Offrets reaktion: Verkade inte tycka det var en alltför konstig fråga att anfalla någon med. Villig att samarbeta.

Kort 3:
Uppdrag: Fråga minst fem främlingar om de kan gissa hur gammal du är.
Offer: Folk av varierande ålder, kön och etnicitet som vi hittade på gatan. Det blev lite fler än fem, för det var rätt kul.
Plats: De där jävla gatorna där det finns en massa affärer
Utförande:
"Ursäkta, hur gammal tror du att jag är?"
"15/16/17/18-20/23"
Offrets reaktion: Lite förvånade, dock samarbetsvilliga.

Kort 4:
Uppdrag: Ställ dig upp i klassrummet och tacka läraren för en riktigt bra lektion.
Offer: Eunice, samhällskunskapslärare (eller var det en geografilektion? Jaja, Eunice i alla fall)
Plats: Stora vinden
Utförande:
Jag och Felicia: "Vi skulle vilja tacka dig för en väldigt bra lektion idag!"
Eunice, förvånat: "Idag?"
Offrets reaktion: Förvånad, men hon verkade bli väldigt glad

Kort 5:
Uppdrag: Krama en emo. Hårt och länge.
Offer: Snubbe (jag bedömde att han var tillräckligt emo för att räknas, hans kläder var väl lite halvemo och han hade svartfärgat hår och snakebites. Dög för mig.)
Plats: Stadsbuss i Lund
Utförande: Stod i stadsbussen och fick syn på snubben som satt lite längre bak. Langade över mina grejer till Felicia och trängde mig fram till snubben.
"Ursäkta. Skulle jag kunna få krama dig?"
Paus, tänkande. Han såg ut som han skulle säga nej, men istället sa han "Okej!" och höll ut armarna. Jag kramade honom hårt, och så länge jag kunde utan att det skulle bli alltför konstigt. Sen tackade jag och gick tillbaka till Felicia.
Offrets reaktion: Lite ställd först. Sen verkade han bli glad. Felicia meddelade även att han blev helt röd i huvudet när jag kramat honom en stund. Jag kan meddela att han faktiskt var ganska söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0