Äääääääääägd, Tettzorz!

Ingen musik.

Jag har varit upptagen med att göra absolut ingenting, så det har inte blivit något uppdaterande. Eller ja, dagarna är fyllda av monstruösa mängder skolarbete, men när jag väl tagit mig hem gör jag inte så mycket. En av de sakerna jag inte gör är läxor - följaktligen ligger jag alltså inte riktigt i takt med min skolgång. Oh well.

Eftersom det är så kul och bra och awesome på alla sätt ska jag göra några listor igennnnnnnnnnnnn.

Jag är:
*Trött. Fastän jag precis sovit elva timmar (fast sov två natten innan det, så det jämnar ut sig).
*Stressad. Har massa sidor att skriva i loggboken (som skulle varit inne i fredags, vilket innebär att jag måste skriva skiten och sticka till skolan typ tre timmar för tidigt imorgon så att den ligger i hennes skåp innan hon börjar. = Hon kan inte se om den lämnades i fredags eller tidigt imorgon) och massa sidor matteläxa som jag inte fattar ett fucking jävla skit av.
*Lyrisk. Jag och mina kära vänner (i detta fallet Fliz, Jonatan, Hedvig och Alice) satt som vanligt och särade oss på Centralen i Lund. Jag var opepp som fan på att sticka hem helt själv (främst på själva bussturen) så jag anföll stackars oskyldiga förbipasserande och frågade om de ville följa med mig hem. Fick till slut tag på en kille som "gärna hade följt med om han hade haft pengar till det". Happ. Killen väntade på sin kompis, de skulle båda till Hörby (precis som Fliz). Spännande? Nej, eller hur. Men helt plötsligt (i och med att kompisen anlände), som en blixt från en klar himmel, kom vi att erfara att kompisen var ingen mindre än... MCPATAN! Ingen vet förstås vem det är, men det var en så stor och världsomvälvande händelse i mitt liv att jag var tvungen att skriva ner det ändå.


Jag har:
*Ingen lust att gå ner och fixa något annat än kakor och choklad att ha till frukost. Jo, det går skitbra med mina planer att gå ner i vikt.
*...Inga fler kakor. Damn it.
*Skaffat mig en pojke. Han heter Jonatan.

Jag vill:
*Att bra band ska släppa nya skivor. Eller nästan ännu hellre: jag vill upptäcka ett nytt über-imba-awesome-epic-pwnageband, som har massa bra låtar som jag bara kan till.
*Ha mer fler kakor.
*Att någon ska massera min rygg. Förslagsvis ett-ord-till-så-smäller-det-snubben, eller den där pojken. Jonatan.

Jag ska:
*Göra mina förbannade läxor och få awesomebetyg i alla ämnen. Om inte annat så för att jag verkligen behöver pengarna (för betygen, that is).
*Krama min hund, hang on.
*Se om jag kan hjälpa till med att klyva och stapla ved idag. Inte för att jag inte har nog med loggboken och matteläxan och det faktum att jag behöver städa mitt rum, men jag är pank som in i satan (vi kan göra en kalkylering nedan) och jag får väl sitta uppe hela natten med läxorna om det ska vara på det viset. Vedklyvningen måste dessvärre äga rum på dagen.


Pankhetskalkylering för Frida Lindén:

Frida Lindén har just nu:
I plånboken, 418 och femtio

Frida ska få:
Från mamma och pappa (egentligen till månadskiftet, men tänkte försöka få förskott), 1050
Från Felicia: 500 tror jag det var, och sen hundra till en annan gång. Eller så var det 200 nu.
Från mamma och pappa för vedklyvningsshit: 350

Frida är skyldig:
Till Albin, 800
Till mamma och pappa, 780
Till Jonatan, 30 spänn typ

Frida har sammanlagt: 418 och femtio
Frida ska få sammanlagt: Mellan 1900 och 1600, beroende på Felicia
Frida är skyldig sammanlagt: 1610

Frida har alltså:
1600 (man ska tänka pessimistiskt) + 418 och femtio = 2018 och femtio
2018 och femtio - 1610 = 408 och femtio

408 och femtio är alltså vad jag har att leva på resten av denna månaden PLUS hela nästa.

Jag är så jävla pank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0