Val

Det är val i september. Jag hade den ofantliga oturen att födas 1993, så jag får inte rösta. Orättvist, särskilt med tanke på hur många av de som FÅR rösta som är completely clueless. De vet ingenting och någonting, och många tänker inte rösta alls.

Så jag tänker: vore det inte aktuellt för moderaterna att införa handel med rösträtter innan valet? Då kan idiotiska ungdomar och kämpande ensamstående arbetsklasskvinnor sälja sina röster till rika kapitalister och därmed bidra till en fortsatt liberalisering av samhället.


Vill du göra Sveriges radios test för vilket parti du borde rösta på, så går du in på http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3615&artikel=3914381&grupp=9635

Själv har jag valt att ta resultatet med en nypa salt, men det beror naturligtvis också på hur genomtänkta svar man ger och hur många frågor man svarar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0