Att dansa flamenco i en köttkvarn

Min dagbok är fullskriven. Jag vill ha en ny. Fram tills dess måste jag skriva nånstans.

Om jag kunde ställa Gud en fråga just nu, skulle det vara: varför gav du inte fler människor värdighet? Jag menar för HELVETE, om du måste söka bekräftelse från folk som är ännu jävla ovärdigare än dig själv så är det väl fucking MENINGSLÖST? De har ju bevisligen varken vett eller smak, så det är snarare en förolämpning att få deras uppskattning...

En sak till förresten: alla föds med en talang, sí? VAR FAN ÄR MIN? Jag behöver en hobby, jag vill ha något meningslöst som jag övertalar mig själv är meningsfullt för jag är bra på det och det är ju roligt att vara bra på något och ännu roligare att vara bra på något viktigt och helt plötsligt blir möbelsnickeri eller måleri eller sytjofräs eller fotboll viktigt och något att grunda ett liv på för folk behöver ju möbler och kläder och underhållning och alla kan inte förändra världen och man kan försöka göra människors liv bättre på vardagsnivå istället det är ju faktiskt minst lika viktigt.

TACK FÖR MIG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0